15-02-2022

Actuele maatregelen voor concertbezoek

Coronatoegangsbewijs, legitimatie en mondkapje

Laatst bijgewerkt: 15 februari 2022

Samenvatting van gewijzigde overheidsregels voor onze concerten:

Vanaf vrijdag 18 februari 2022:
- mondkapje niet meer verplicht
- onderlinge afstand van 1,5 meter niet meer verplicht
- Coronatoegangsbewijs blijft nodig voor toegang

Vanaf vrijdag 25 februari 2022:
- Coronatoegangsbewijs niet meer nodig

Toelichting

Vanwege de overheidsmaatregelen die zijn afgekondigd zijn wij tot vrijdag 25 februari verplicht om bij onze concerten in de Oude Kerk Zoetermeer alleen bezoekers toegang te geven die bij de entree een geldig Coronatoegangsbewijs kunnen tonen en zich kunnen legitimeren. Dit geldt voor bezoekers vanaf 13 jaar.

Het Coronatoegangsbewijs bestaat uit een QR-code (een vierkant van zwart/witte blokjes) die wordt getoond in de Coronacheck-app op uw smartphone of een QR-code die door u is uitgeprint. Deze QR-code wordt bij de entree door ons uitgelezen met een smartphone ter verificatie.
Onze vrijwilligers bij de ingang kunnen u assisteren bij het tonen van de QR-code.

Reserveren voor een concert is niet nodig
(VOL=VOL)

Het is niet nodig om vooraf uw concertbezoek te reserveren.
De zaalcapaciteit bepaalt hoeveel bezoekers wij bij een concert kunnen toelaten, waarbij de verplichte onderlinge afstand (tot vrijdag 18 februari) geldt tussen bezoekers die geen huisgenoten zijn. Wij laten bezoekers toe in de zaal totdat deze capaciteit is bereikt.

Aanvullende maatregelen

- Heeft u of iemand in uw huishouden coronasymptomen zoals verkoudheid, hoesten en/of koorts,
   dan vragen wij u om thuis te blijven.

- Bij binnengaan en lopen door de zaal is een mondkapje verplicht, deze mag worden afgedaan als u
  zit (geldt tot vrijdag 18 februari).

- Houdt in de zaal 1,5 meter afstand tussen u en niet-huisgenoten (geldt tot vrijdag 18 februari).

Aanmaken van een Coronatoegangsbewijs

Om een Coronatoegangsbewijs te kunnen aanmaken heeft u een DigID nodig.
Wanneer u dit nog niet heeft, kunt u een DigID aanvragen via www.digid.nl.
Dit kan enkele dagen duren, omdat er dan een activeringscode voor DigID per brief naar u wordt verstuurd.

Om een geldig Coronatoegangsbewijs aan te kunnen maken moet één van de volgende voorwaarden op u van toepassing zijn:

- U bent gevaccineerd (dit geldt vanaf 14 dagen na volledige vaccinatie)

OF:
- U heeft een bewijs dat u bent hersteld van Corona (maximaal 6 maanden geleden)

OF:
- U heeft een bewijs van een negatieve testuitslag (u bent minder dan 24 uur voor het concert getest op een testlokatie). Een testafspraak kan worden gemaakt via de website https://www.testenvoortoegang.org
Voorafgaand aan elk concertbezoek zal u in dit geval een testafspraak moeten maken.
Het resultaat van een zelftest (dit is een test die u zelf uitvoert) is niet geldig.

Als u voldoet aan één van bovenstaande voorwaarden en deze gegevens zijn bekend in de systemen van het RIVM of de GGD, dan kunt u een Coronatoegangsbewijs aanmaken via de website https://coronacheck.nl.

Gebruik van de QR-code als Coronatoegangsbewijs

Het Coronatoegangsbewijs bestaat uit een QR-code (een vierkant van zwart/witte blokjes), u kunt deze op twee manieren tonen bij de entree:

1. U heeft een smartphone:
Download de Coronacheck-app op uw smartphone en volg de activeringsstappen.
Deze app is beschikbaar voor zowel Android als iPhone toestellen, zie de website https://coronacheck.nl
Bij de entree toont u de QR-code in de Coronacheck-app op uw smartphone, waar wij deze uitlezen met de camera van een smartphone ter verificatie.
Wij vergelijken de basis persoonsgegevens die wij in de scanner-app op onze smartphone zien vervolgens met de gegevens op uw identificatiebewijs. Dit betreft de eerste letter van de voornaam, de eerste letter van de achternaam, geboortedag en geboortemaand (voor zover niet afgeschermd).

2. U heeft geen smartphone:
Ga naar de website https://coronacheck.nl en volg daar de stappen om een papieren bewijs aan te maken. Dit bewijs (QR-code) kunt u vervolgens printen en meenemen naar het concert.
Heeft u zelf geen printer, vraag dan of u de QR-code kunt printen bij een familielid of kennis. Is er ook daar geen printer beschikbaar, dan kan een papieren coronatoegangsbewijs in sommige gevallen worden aangevraagd via telefoonnummer 0800-1421 (het opsturen van het papieren Coronatoegangsbewijs kan echter enkele weken duren).
De QR-code op papier wordt door ons bij de entree uitgelezen met de camera van een smartphone ter verificatie.

Extra informatie

Voor uitgebreide informatie en antwoorden op veelgestelde vragen rondom het Coronatoegangsbewijs en culturele activiteiten, zie de websites:

Coronamaatregelen voor Kunst en Cultuur
en:

Wij hopen op uw begrip voor deze maatregelen en hopen u bij onze concerten te mogen blijven ontmoeten.