Algemene Informatie

De Lunchpauzeconcerten kunt u wekelijks bezoeken op woensdag van 12:45 tot 13:15 uur (met uitzondering van feestdagen, de zomervakantieperiode of bijzondere situaties).
De deur is open vanaf 12:30 uur
Deze concerten zijn vrij toegankelijk, zonder reservering.
Bij de uitgang staat een collectebus voor uw vrijwillige bijdrage.

Carillonconcerten vinden elke eerste zaterdag van de maand plaats van 12:00 tot 13:00 uur
Deze muziek kan in de buitenlucht worden beluisterd, bijvoorbeeld in de Dorpsstraat of in het Wilhelminapark in de buurt van de kerk.

Enkele keren per jaar organiseren wij voor u Speciale concerten. Voor deze concerten gelden toegangsprijzen (tenzij anders vermeld), met korting voor 65-plussers en (extra) korting voor donateurs van onze stichting.

Tijdens de jaarlijkse Open Monumentendag worden de activiteiten in de Oude Kerk Zoetermeer op zaterdagmiddag door onze Stichting georganiseerd.

Zie voor alle concerten onze Concertagenda.
Bekijk een impressie van onze concerten bij de Concertfoto's.

Onze concerten worden mogelijk gemaakt dankzij giften, donaties en onze Sponsoren.

Hartelijk welkom bij onze concerten!

Algemene voorwaarden en bijzonderheden bij de concerten die door ons worden georganiseerd

Programmering

• Het gespeelde concertrepertoire bestaat uit een wekelijks gevariëerde mix van stijlen uit de klassieke muziek. Denk aan barok, middeleeuws of romantiek werk, met af een toe een uitstap naar eigentijdse composities. Zo is er voor elk wat wils te beluisteren. Vaak kiezen onze musici muziekstukken waar zij een speciale band mee hebben, en soms ook composities of arrangementen van eigen hand. Naast het werk van bekende componisten laten zij u ook graag kennismaken met composities en componisten die u nog niet eerder hebt gehoord.
  • De programmagegevens publiceren wij in onze media onder voorbehoud van wijzigingen. Wanneer een musicus een gepland concert onverhoopt niet kan verzorgen, zal in samenwerking met hem/haar geprobeerd worden een vervangende musicus te regelen. Hierbij kan het vervangende concert eventueel op een ander soort muziekinstrument worden gegeven. Op onze website kunt u de meest actuele concertinformatie vinden.

Uw bezoek

• Reserveren voor het bezoeken van een concert is niet nodig, tenzij dit bij het concert staat vermeld.
  • De deur van de kerkzaal aan de Dorpsstraat-kant opent een kwartier voor aanvang van een Lunchpauzeconcert. Bij Speciale Concerten is dit meestal een halfuur voor aanvang.
  • De kerkzaal is rolstoeltoegankelijk. Een MIVA-toilet is aanwezig in het torenportaal rechts van de kerkzaal.
  • Rolstoelen kunnen het meest makkelijk via de ingang van aanbouw De Herberg naar binnen rijden.
  • Zoetermeer is een echte fietsstad. Rondom de kerk zijn daarom ook veel fietsenrekken geplaatst.
  • De kerk is bereikbaar via het Openbaar Vervoer. Halte Dorp van Randstadrail lijn 3 ligt op zes minuten lopen.
  • Wanneer u met de auto komt: Voor de dorpskern van Zoetermeer geldt betaald parkeren op deze tijdstippen:

maandag - zaterdag   8:00 - 18:00 uur
    vrijdagavond 18:00 - 21:00 uur
    zondag 12:00 - 17:00 uur

De maximale parkeerduur is 180 minuten, een parkeerschijf is verplicht.

De dichtstbijzijnde openbare parkeergelegenheden in de buurt van de Oude Kerk zijn:
    • De parkeervakken en het kleine parkeerterrein aan de Delftsewallen
    • Het middelgrote parkeerterrein bij het Dobbepark, bereikbaar via de Leidsewallen
    • Het grote parkeerterrein + benedengarage aan de Osylaan bij het CKC.
Ook voor deze lokaties geldt betaald parkeren volgens bovenstaande tabel.

• Wanneer u voor of na een concert iets wilt eten of drinken, dan biedt de gezellige Dorpsstraat daarvoor verschillende restaurants en eetgelegenheden.

In de zaal

• Wij vragen u uw mobiele telefoon op "stil" zetten tijdens de concerten.
  • In de kerkzaal is een ringleiding aanwezig, echter niet bij de middelste stoelen in het middelste stoelenblok.
  • Het kerkgebouw en De Herberg zijn rookvrij.
  • Eten in de kerkzaal bij de concerten is niet de bedoeling.
  • In en om de gebouwen is cameratoezicht.
  • Toiletten (ook voor MIVA) zijn te vinden in het torenportaal (rechts van de kerkzaal).
  • Voor uw vragen en meer informatie kunt u in de zaal terecht bij onze vrijwilligers, die herkenbaar zijn aan een badge.

Media

• Bij de ingang/uitgang liggen concertfolders, interieurkaarten (met een beschrijving van de bezienswaardigheden in de kerkzaal) en andere brochures die u gratis kunt meenemen.
  • Foto's maken is toegestaan, mits u geen flits gebruikt en anderen niet hindert. Van de meeste concerten worden overigens ook foto's op onze website gepubliceerd.
  • Het maken van film- of geluidsopnamen van de concerten om deze te verspreiden is niet toegestaan, tenzij de musici hier vooraf toestemming voor geven. Ook livestreaming van de concerten is niet toegestaan.
  • De musici kunnen van hun concert video- en geluidsopnamen maken voor eigen gebruik.

Financiëel

• Bij concerten met toegangsprijs kunt u uitsluitend contant betalen bij de ingang. Het uitgereikte programmablad geldt als toegangsbewijs.
  • U krijgt korting als 65-plusser bij een concert met toegangsprijs. Ook als donateur van onze stichting krijgt u (extra) korting.
  • De opbrengsten van de collecten, de kaartverkoop, giften, donaties en subsidies worden gebruikt voor de vergoedingen aan de musici, de onderhoudskosten van de concertvleugel en het koororgel en de algemene kosten. Voor de financiële verantwoording, zie de gegevens van de ANBI-registratie.

Privacy