16-10-2024     12:45 - 13:45 uur (60 minuten)

JUBILEUMCONCERT 20 jaar Stichting Concerten!

Twintig jaar geleden, in januari 2004, startte Ronald de Jong de wekelijkse Lunchpauzeconcerten in de Oude Kerk te Zoetermeer in samenwerking met de toenmalige Commissie Orgelconcerten van de Oude Kerk Gemeente.
Op 22 november 2004 werd de "Stichting Concerten Oude Kerk Zoetermeer" opgericht, die de organisatie van de concerten in de Oude Kerk ging verzorgen. Het stichtingsbestuur werd vanaf die tijd bijgestaan door Ronald de Jong als muzikaal adviseur.

Op 1 mei 2020 ging deze organisatie op in de nieuwe "Stichting Oude Kerk Zoetermeer (Herberg Oude Kerk Zoetermeer)", samen met de "Stichting Wijkplaats Dorp" en de voormalige "Stichting Carillon Zoetermeer".
Hierdoor werden ook het organiseren van de carillonconcerten en het verhuren van de kerkzaal en de ruimten in aanbouw De Herberg aan het takenpakket van de stichting toegevoegd.

Om dit twintigjarige jubileum samen met u te vieren, organiseren wij een speciaal feestelijk Lunchpauzeconcert op woensdag 16 oktober, dat dubbel zo lang zal duren, namelijk 60 minuten!

Tijdens dit concert kunt u luisteren naar deze vijf gewaardeerde musici:

Trio Panache:
Sabine van Lier - viool
Elisabeth Schijns - cello
Marte Gerritsma - vleugel

en het duo:
Anna Marieke Zijlstra - hobo
Annemieke Ijzerman - harp

Aansluitend aan het concert kunt u gezellig napraten bij een kopje koffie of thee in aanbouw De Herberg.

- volgt -

Hartelijk welkom!