28-06-2023     12:45 - 13:15 uur

Marie-Christine Goergen (dwarsfluit) & Harm Jan Schenkel (vleugel)

Marie-Christine Goergen is musicus, musicologe en muziekdocente. Zij studeerde fluit aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en muziekwetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Haar interesse ligt bij de vraag wat het effect van muziek en musiceren is op mensen en welke ontwikkelingen dat tot gevolg heeft.
Samen met collega’s speelt zij een succesvolle reeks concerten en muziektheatervoorstellingen voor kinderen.
Daarnaast geeft Marie-Christine dwarsfluitles en aanvangsonderwijs in Schiedam en bij Muziekmeesters Westland in 's Gravenzande en is zij begeleidend pianiste bij diverse koren.

Harm Jan Schenkel is begonnen als hoboïst en organist en studeerde Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit Delft. Na het behalen van zijn ingenieursdiploma studeerde hij aan het conservatorium van Rotterdam waar hij in 2011 afstudeerde als jazzcomponist en arrangeur.
Momenteel is hij pianist, organist en dirigent van verscheidene koren. Hij werkte in verschillende rollen mee aan concerten en projecten. Hij geeft interactieve workshops over muziek, improvisatie en de Lean (bedrijfs)filosofie. Ook heeft hij een eigen soloprogramma ontwikkeld, getiteld AMUSE, een cocktail van een concert en cabaret.
Maar hoofdzakelijk componeert en arrangeert hij muziek voor orkesten, HaFaBra, big band, koren, orgel, piano en allerhande bezettingen in de jazz, pop- en klassieke muziek. Als componist is hij steeds op zoek naar de spanning tussen deze drie werelden.

Georg Friedrich Händel (1685-1759):
Hallenser sonate No. 1 in a

Theodoor Verhey (1848-1929):
Idylle

Otar Taktakishvili (1924-1989):
Sonate voor fluit en piano:
Deel 2 "Aria"

Harm Jan Schenkel (1980):
Sophie’s Song

Benjamin Godard (1849-1895):