22-04-2023     14:00 - 17:00

Speciaal concert

Afscheidsconcert en Receptie Ronald de Jong

Ronald de Jong neemt na ruim dertig jaar afscheid als cantor-organist van de Protestantse Wijkgemeente Oude Kerk omdat hij op 1 mei 2023 met pensioen gaat.

Om dit afscheid luister bij te zetten organiseren de Protestantse Wijkgemeente Oude Kerk en de Stichting Oude Kerk Zoetermeer een concert en receptie op:

zaterdag 22 april 2023
    in de Oude Kerk, Dorpsstraat 59 in Zoetermeer

Een hommage aan een veelzijdig kunstenaar. Niet alleen als musicus op het orgel, de piano en het klavecimbel, maar ook als beeldend kunstenaar.
Er is ook een expositie van zijn schilderijen en "digital art" achter in de kerkzaal.

Zie ook het interview met orgelspel in dit Nieuwsbericht

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om het concert bij te wonen, dan is het mogelijk om het concert mee te beleven via de Livestream

Ronald zal zijn huidige werkzaamheden voor de Stichting Oude Kerk Zoetermeer overigens voortzetten na zijn pensionering, als muzikaal adviseur, concertplanner, contactpersoon voor de musici, presentator van de concerten en als concertmusicus op orgel en klavecimbel.

13.30 - 14.00 uur
Inloop

14.00 - 15.30 uur
Concert met muziek uitgevoerd door Ronald de Jong (orgel & vleugel) en met medewerking van Deborah Thoen-de Jong (viool), afgewisseld door enkele korte toespraken:

Ronald de Jong (1956):
Fanfare

César Franck (1822-1890):
Prelude (bewerking voor viool & orgel)

Gabriel Pierné (1863-1937):
- Prelude
- Cantilene

Ronald de Jong:
Elegie en Scherzando (viool & vleugel)

Koraal en Variaties over Psalm 62

Franz Schubert (1797-1828):
Sonate in D gr.terts:
- Allegro (viool & vleugel)

Edward Elgar (1857-1934):
- Salut d'Amour (viool & vleugel)

Ronald de Jong:
Caroussel

15.30 - 17.00 uur
Receptie met hapje en drankje in De Herberg (aanbouw aan de kerk)

Vanwege de voorbereidingen vragen wij u vriendelijk om uw bezoek te reserveren via onderstaande knop.

Reserveren