19-04-2023     12:45 - 13:15 uur

Roel Praas (vleugel)

Roel Praas werd geboren in 1953 te Haarlem. Hij studeerde piano aan het Stedelijk Conservatorium te Zwolle bij Thom Bollen, waar hij ook zijn solistendiploma behaalde. Daarna vervolgde hij zijn studie bij Alwin Bär in Amsterdam en Geoffrey Madge in Den Haag. Hij is een veel gevraagd pianist voor pianorecitals en geniet bekendheid als begeleider van koren, zangers en instrumentalisten. Als docent is hij verbonden aan De Muziekschool Twente.

In oktober 2002 maakte Roel Praas zijn eerste solo CD getiteld: "Nacht der verbeelding". Hierop zijn werken te horen van de componisten Scarlatti, Schubert, Diepenbrock en Poulenc.
In november 2021 verscheen zijn CD met pianomuziek van Engelse componisten onder de titel "Piano-impressions from the British Isles". Deze CD is in de pers goed ontvangen, getuige recensies in het muziekblad Luister en Piano-bulletin van de EPTA.

Claude Debussy (1862-1918):
- La fille aux cheveux de lin
- La plus que lente

John Ireland (1879-1962):