05-04-2023     12:45 - 13:15 uur

Thea Riesebos (orgel) & Maud Sauer (alt hobo)

Thea Riesebos studeerde aan het Conservatorium orgel, klavecimbel en kerkmuziek. Zij werkt als dirigente, organist en repetitor voor diverse (kerk)koren in onder andere Amsterdam en Haarlem. Daarnaast geeft ze concerten in Nederland en het buitenland. Zij is regelmatig te beluisteren op radio en televisie. Thea componeert ook liederen, die in verschillende liedbundels zijn gepubliceerd.

Maud Sauer studeerde hobo aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Al tijdens haar studie kwam zij in aanraking met de geïmproviseerde muziek. De spontaniteit, dingen uitproberen die nog niet algemeen aanvaard zijn en je eigen rol bepalen, deze elementen uit de geïmproviseerde muziek werden bepalend in haar leven.
Maud Sauer is ook componiste. Vanaf 1980 heeft ze stukken gecomponeerd voor verschillende ensembles. Een aantal werken zijn opgenomen.
Zij is verder actief als adviseur voor startende creatief ondernemers.

Alessandro Besozzi (1702-1793):
Sonate in C:
- Andante
- Larghetto
- Allegretto

Maud Sauer (1952):
Drie improvisaties op althobo

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788):
Sonate VI (orgelsolo):
- Adagio