29-06-2022     12:45 - 13:15 uur

Antoinette Lammers (vleugel)

Antoinette Lammers volgde haar eerste pianolessen bij Nelly van Driel in Brielle. Hierna studeerde zij bij Ton Hartsuiker aan het Rotterdams Conservatorium, waar zij in 1978 haar einddiploma piano behaalde. Tevens studeerde zij kamermuziek bij Michael Davidson en volgde zij meestercursussen bij Vlado Perlemuter en Tan Crone. Bij de bekende concertpianiste Toos Onderdenwijngaard nam zij hierna interpretatielessen voor het romantisch repertoire, waaronder werken van Liszt. Verder studeerde zij ook werken van Russische meesters waaronder Rachmaninoff bij Joop Albracht in Tilburg.
Hierna studeerde Antoinette Lammers koordirektie bij Jos Vranken in Den Haag, waarvoor zij in 1990 afstudeerde. Aansluitend vervolgde zij haar opleiding bij Oane Wiersma in Utrecht, waar zij in 1991 slaagde voor het diploma "Koor- en Orkestdirektie".

Antoinette Lammers is als pianodocente verbonden aan de Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR) en de LNP Piano Academy. Verder is zij regelmatig te vinden op het Nederlandse concertpodium - zowel met een solorecital als bij koren en solisten - als veelgevraagd begeleidster. Zij verzorgde onder andere optredens in het Concertgebouw te Amsterdam en in de Doelen te Rotterdam. Regelmatig houdt zij lezingen over muziek en presentaties over "Vrouwen in de Muziek" en geeft zij cursussen over "Luisteren naar Muziek".
Met haar cd’s "Stil leven" (2011) en "Kroonjuwelen"(2021) brengt Antoinette een ode aan de vrouwelijke componisten die prachtige muziek hebben geschreven voor de piano.

Clara Schumann (1819-1896):
Präludium en Fuga No. 3 in D

Fanny Hensel (1805-1847):
Mélodie in B
Maria-Theresia von Paradis (1759-1824):
Sicilienne in Es

Irene van Osch (1958):
Le Printemps Se Fait Attendre in F

Elisabeth Herzogenberg (1847-1892):
Allegretto in A

Cécile Chaminade (1857-1944):
La Lisonjera in Ges